Prinsessan och trollet

Kollar just nu på en långfilm på Youtube (inget nerladdat)
den är rätt mysko, och jag har aldrig hört talas eller sett den förut förens nu.
Jag återkommer med om den var bra eller inte, lite senare.
Det är nu jag påbörjar: uppdrag hitta tecknade filmer!

Prinsessan och trollet var från början en novell skriven av George MacDonald
och publicerades år 1872. År 1992 blev Prinsessan och trollet en 82 min tecknad film
och regisserades av József Gémes. Altså kommer filmen ursprungligen från en jätte gammal bok!


Kommentarer

Kommentera i rutan under:

Namn:
Spara

E-postadress: (Bara jag kan se det)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...